اخبار و مقالات

علی پارسا از درگذشت دو نوازنده گیلانی، محمد و مجید جمشیدی می گوید

خبرگزاری خبرآنلاین و تسنیم به نقل از علی پارسا از نحوه درگذشت دو هنرمند موسیقی گیلان می گویند. علی پارسا، هنرمند لنگرودی موسیقی پاپ گفت: «مجید جمشیدی، نوازنده گیلانی سنتور چند روز پیش با علائمی شبیه به بیماری آنفولانزا محل کارش را ترک کرد. مجید جمشیدی حتی نتوانست در مراسم خاکسپاری برادرش هم شرکت کند. جمشیدی در بیمارستان رازی بستری می‌شود اما دیروز دکترش او را از بیمارستان مرخص می‌کند. او هم به خانه‌اش در لنگرود می‌رود. اما باز هم شرایط تنفسی‌اش وخیم می‌شود و این بار در بیمارستان شهر لنگرود فوت می‌کند. او مدیر آموزشگاهی بود که من در آنجا تدریس می‌کردم. او آهنگساز موسیقی ایرانی و نوازنده سنتور بود. برادر بزرگترش یعنی محمد جمشیدی هم از نوازندگان موسیقی ایرانی بود. محمد جمشیدی دارای مشکل ریوی بود و بیشتر از ۷۰ سال سن داشت. وقتی به دکتر مراجعه می‌کند بستری می‌شود و به فاصله‌ یک روز فوت می‌کند. او هم مبتلا به ویروس کرونا بود. در کمتر از پنج روز این دو برادر فوت کردند.»

متاسفانه در گیلان کسی از خانه بیرون نمی‌آید و بسیار از مردم خودشان رعایت می‌کنند. در این میان متاسفانه برخی از مردم رعایت نمی‌کنند و بدون هیچ احتیاطی در سطح شهر رفت و آمد می‌کنند که می بایست این موضوع را بیش از پیش جدی گرفت.

متاسفانه شیوع ویروس کرونا روز به روز جدی تر و وسیع تر شده و وظیفه تمامی شهروندان این است که تا جای امکان بهداشت فردی را رعایت نموده و از حضور غیر ضروری در تجمعات و سطح شهر بپرهیزند.

وب سایت چمخاله درگذشت این دو هنرمند گیلانی عرصه موسیقی را خدمت خانواده این عزیزان و تمامی هنردوستان تسلیت عرض می نماید.

در قطعه ویدیویی زیر، قطعه سرانداز استاد مشکاتیان و نوازنده سنتور زنده یاد مجید جمشیدی و نوازنده تنبک صادق صفایی می باشند که در سالن زینبیه لنگرود اجرا گردیده است.

همچنین ببینید:  گیاه سنبل آبی و خطرات آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا